Wednesday, July 12, 2017

Az álteológus

Volt egyszer egy haverom, akik agrármérnöknek végzett.

Kérdeztem, mennyi műtrága kell arra a 3 bokorra, amit elültettem a ház előtt, elég rossz talajon, mert nem akartak nőni. Betartottam a tanácsot, a 3 bokor elpusztult. A szomszéd, aki egyszerű lakatos szakmunkás volt meg mondta, persze hogy elpusztultak, ha tízszeres adagot tettem rájuk. Szóvel ennyit a haver szakértelméről. A bokrokat meg máig sajnálom, bár az egyiket végül meg tudtam megmenteni, de ha nem csináltam volna semmit velük, megmaradtak volna mind. A megmentett bokor egyébként máig a helyén van, elköltöztem már onnan, de megnéztem a Google Stret View-n:

Ez jutott eszembe arról a katolikus teológusról, aki nem ismeri a katolikus tanítást.

Azt mondja, a Biblia nem ítéli el a homoszexuális életvitelt. Ezzel két gond is van.

Az egyik, hogy a katolikus tanítás szerint a Biblia nem tartalmaz minden tanítást, a tanítás másik forrása a Szent Hagyomány, s ez a két forrás egyenértékű. Azaz ha a Biblia nem is tartalmazná azt, hogy homoszexuális életvitel rossz, akkor se lenne feltétlenül igaz, hogy ez nem bűn.

A másik gond meg persze az, hogy a Biblia elítéli a homoszexuális életvitelt. S nem csak az Ószövetség, amit ki lehet esetleg magyarázni azzal, hogy azok már hatályukat vesztett zsidó szabályok (persze ez se lehetséges, az erkölcsi értelmű zsidó szabályok ma is hatályosak!), hanem az Újszövetség is, mégpedig feketén-fehéren:
"A férfiak hasonlóképpen abbahagyták az asszonnyal való természetes életet, egymás iránt gerjedtek vágyra, vagyis férfi férfival űzött ocsmányságot. De meg is kapták tévelygésük megszolgált bérét." (A rómaiakhoz írt levél 1:27)

Komolyan nem tudná ezt egy katolikus teológus? Dehogy, ne viccelődjünk már. Tudja, ahogy gazdája, a vatikáni eretnek is jól tudja.

No comments:

Post a Comment